1.8M omzet in 2.5 jaar!
Over de case
Voor een fabrikant van producten binnen de huishoudelijke categorie zijn wij aan de slag gegaan met het geheel nieuw opzetten van meerdere merken op het gebried van huishoudelijke producten op het gebried van wassen, drogen, strijken en schoonmaken, welke exclusief online worden aangeboden.
De fabrikant wilde met haar Private Labeled producten een rechtstreekse verkoop richting de eindgebruiker ontwikkelen.
Na gezamenlijk marktonderzoek bleek dat het opzetten van een webshop een grote investering met zich mee zou brengen, met een minimale zekerheid tot succes.
Voor een fabrikant van producten binnen de huishoudelijke categorie zijn wij aan de slag gegaan met het geheel nieuw opzetten van meerdere merken op het gebried van huishoudelijke producten op het gebried van wassen, drogen, strijken en schoonmaken, welke exclusief online worden aangeboden.
Private label
De fabrikant wilde met haar Private Labeled producten een rechtstreekse verkoop richting de eindgebruiker ontwikkelen. Na gezamenlijk marktonderzoek bleek dat het opzetten van een webshop een grote investering met zich mee zou brengen, met een minimale zekerheid tot succes. Derhalve werd er gekozen om de business te ontwikkelen via marketplaces zoals Bol.com, C-Dsicount en Amazon.
Alle producten moesten van beginsel worden ontwikkeld. Wij werkten mee aan het sourcen, ontwikkelen en digitaliseren van de gehele productlijn, met een opbouw van ca. 120 SKU’s binenn 1,5 jaar.
Na 2,5 jaar werdt een omzet van ca. 1,8 miljoen behaald. Vandaag de dag is de onderneming bezig met verdere ontwikkeling van huishoudelijke producten en verbreding van haar catalogus, teneinde de omzetprestaties verder te verhogen. Wij zijn nog steeds betrokken bij strategische Amazon vraagstukken.